Stel je vraag

Inlogproblemen met een Mac van Apple?

28-01-2019

Indien u gebruik maakt van een Mac computer is het mogelijk dat u na een recente update van MacOS problemen ervaart met het inloggen op Unit4 Multivers Online.

De 1e  keer inloggen

Indien u nog niet eerder ingelogd bent met uw Mac op Unit4 ga dan als volgt te werk:

Foutmelding bij het inloggen

Indien u bij het inloggen op Unit4 Multivers Online een foutmelding krijgt, is dit is op te lossen door de bestandsassociatie tussen enerzijds het .aspx bestand en anderzijds de Citrix Receiver opnieuw in te stellen.  U doet dat als volgt:

Stap 1: Controle Citrix versie

Controleer of u van Citrix een blauw of rood icoontje heeft. Heeft u het rode icoontje, ga dan door naar stap 2.

Heeft u het blauwe icoontje, verwijder dan de Citrix receiver helemaal en download deze opnieuw en volg de stappen bij ‘de 1e keer inloggen’. Hierna kunt u verder met stap 2.

Stap 2: Aanpassen .aspx

Mocht u problemen ondervinden met deze instellingen en verdere ondersteuning wensen, raadpleeg dan uw systeembeheerder of de ondersteuningspagina’s van Apple.

Lees meer over dit onderwerp

Support Multivers