Een aantal klanten ondervindt momenteel hinder van een probleem met Unit4 Multivers na een versie-update van Windows 10.
Nadat er is ingelogd in Unit4 Multivers en er een administratie geopend wordt, sluit Unit4 Multivers direct af. Dit heeft te maken met een specifiek lettertype dat in Unit4 Multivers wordt gebruikt, maar in de nieuwe versie van Windows niet meer wordt ondersteund.
In de eerstvolgende update van Unit4 Multivers zal dit probleem verholpen zijn. Tot die tijd kunt u gebruik maken van één van de onderstaande oplossingen:
Hieronder treft u een beschrijving van oplossing 2 en 3.
Download hier het bestand Windows10Fonts.zip met daarin de benodigde set lettertypes
Nadat je het bestandje hebt gedownload ga je op dit mapje staan en klik je op de rechtermuisknop en vervolgens ‘alles uitpakken’.
Als doelmap zoek je naar C:\Windows\Fonts en pak je het bestand uit.
Ga naar het installatie pad van Unit4 Multivers, standaard: C:\Program Files (x86)\Unit4\Unit4 Multivers.
Open hier het bestand Multi.exe.config in kladblok en zoek naar de volgende regel:
<logger name=”ApplicationLog”>
<level value=”ALL”/>
<appender-ref ref=”ApplicationLogFileAppender”/>
</logger>
Pas de level value aan naar:
<logger name=”ApplicationLog”>
<level value=”OFF”/>
<appender-ref ref=”ApplicationLogFileAppender”/>
</logger>
Sla het bestand op.