Kom ook naar één van onze activiteiten bij u in de buurt of volg een webinar en haal meer uit Unit4 Multivers.

Unit4 Multivers sluit zonder reden af.

06-11-2017

Een aantal klanten ondervindt momenteel hinder van een probleem met Unit4 Multivers na een versie-update van Windows 10.

Nadat er is ingelogd in Unit4 Multivers en er een administratie geopend wordt, sluit Unit4 Multivers direct af. Dit heeft te maken met een specifiek lettertype dat in Unit4 Multivers wordt gebruikt, maar in de nieuwe versie van Windows niet meer wordt ondersteund.

In de eerstvolgende update van Unit4 Multivers zal dit probleem verholpen zijn. Tot die tijd kunt u gebruik maken van één van de onderstaande oplossingen:

  1. De Windows update ongedaan (laten) maken
  2. Een specifieke set lettertypes in de C:\Windows\Fonts plaatsen
  3. Een aanpassing doen in de Multi.exe.config

Hieronder treft u een beschrijving van oplossing 2 en 3.

  1. Een specifieke set lettertypes in de C:\Windows\Fonts plaatsen

Download hier het bestand Windows10Fonts.zip met daarin de benodigde set lettertypes

Nadat je het bestandje hebt gedownload ga je op dit mapje staan en klik je op de rechtermuisknop en vervolgens ‘alles uitpakken’.

Als doelmap zoek je naar C:\Windows\Fonts en pak je het bestand uit.

  1. Handmatige aanpassing doen in de Multi.exe.config

Ga naar het installatie pad van Unit4 Multivers, standaard: C:\Program Files (x86)\Unit4\Unit4 Multivers.

Open hier het bestand Multi.exe.config in kladblok en zoek naar de volgende regel:

<logger name=”ApplicationLog”>
<level value=”ALL”/>
<appender-ref ref=”ApplicationLogFileAppender”/>
</logger>

Pas de level value aan naar:

<logger name=”ApplicationLog”>
<level value=”OFF”/>
<appender-ref ref=”ApplicationLogFileAppender”/>
</logger>

Sla het bestand op.

Lees meer over dit onderwerp

Support Unit4

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *