Vorig jaar zijn Accountancy Gemak & Software Gemak onderdeel geworden van Exact. Als gevolg hiervan is het merk Unit4 Bedrijfssoftware van de markt verdwenen. Bij deze willen we je informeren dat als gevolg van de overname de ondersteuning voor ODBC via https://koppelonline.unit4.nl per 1 maart 2022 stopt. Wel kan je nog steeds gebruik blijven maken van de ODBC-mogelijkheden met ons product Multivers. Hiervoor dien je de ODBC Service URL te wijzigen naar https://odbc.multivers.nl.
Wat verandert er voor je?
De ondersteuning van https://koppelonline.unit4.nl stopt dus. Als je gebruik wil blijven maken van de ODBC-mogelijkheden adviseren wij je om gebruik te maken van de laatste versie van onze ODBC driver (versie 1.1.0.0). Deze kan je vinden via de Knowledge Base op ons supportportaal. Na het downloaden kan je deze installeren.
Vóór 1 maart 2022 moet je in de ODBC driver de URL https://koppelonline.unit4.nl aangepast hebben naar https://odbc.multivers.nl. Het wijzigen van de URL in de ODBC-driver doe je via het Windows programma ‘ODBC Data Sources’ als volgt:
Stap 1.
Stap 2.
Wanneer je ODBC gebruikt in Microsoft Excel dien je ook daar een aanpassing door te voeren. Ga hiervoor binnen het menu ‘Tabelontwerp’ naar de optie ‘Eigenschappen’. Binnen het scherm ‘Eigenschappen’ dien je op het tabblad ‘Definitie’ in het veld ‘Verbindingsreeks’ de waarde voor SVCURL te wijzigen naar https://odbc.multivers.nl . Zie ook onderstaande afbeelding.
Mocht je desondanks toch nog tegen problemen aanlopen dan kan je contact opnemen met onze Service Desk via het nummer +31 (0) 88 247 24 72 of kan je een supportaanvraag indienen via het klantportaal en dan nemen wij zo spoedig als mogelijk contact met je op.